E-Ticaret

Dünyanın herhangi bir yerinde ürün ve hizmetlerini sunmak isteyen işletmeler ile dünyanın herhangi bir yerine satışı yapılan ürünlere ihtiyaç duyan müşterileri buluşturmaya yarayan e-ticaret sayesinde birçok firma ulusal olarak büyüme yerine uluslararası büyüme yoluna daha kolay bir şekilde gitmektedir.

E-Ticaret Türleri Nelerdir?

E-ticaret türleri elektronik ticaretin kullanımına göre değişiklik göstermektedir. Günden güne e-ticaretin gelişmesi ile beraber pek çok iş modeli ortaya çıkmıştır. Bu modellerin içerisine bazen tüketiciler, bazen işletmeler bazen de kamu kurumları dahil olmuştur. E-ticaret türlerini satış alanlarına ve taraflarına göre 6 başlık altında toplayabiliriz. Bu başlıklar:

  1. 1. İşletmeden İşletmeye (B2B): Şirketlerin birbiri ile iş yaptıkları e-ticaret türüdür. Nihai tüketicinin dahil olmadığı B2B işlemleri üreticileri, perakendecileri ve toptancıları gibi toplulukları kapsamaktadır.
  2. 2. İşletmeden Tüketiciye (B2C): Bu e-ticaret türünde işletmeler ürün veya hizmetleri dolaysız olarak tüketiciye sunmaktadır. Tüketiciler işletmelerin web sitelerinde inceleme yaparak istedikleri ürünü sipariş eder ve satın alma işlemini gerçekleştirir.
  3. 3. Tüketiciden Tüketiciye (C2C): Tüketiciler arasında gerçekleşmektedir. Herhangi bir şirketin söz konusu olmadığı bu e-ticaret türünde tüketiciler doğrudan birbiri ile temas halindedir. Genelde C2C işlemlerinde otomobil, bisiklet, elektronik vb. eşyalar satılmakta veya alınmaktadır.
  4. 4. Tüketiciden İşletmeye (C2B): İşletmelerin bir tüketici görevi gördüğü e-ticaret türüdür. Tüketiciler ürün veya hizmetlerini şirketlere sunmaktadır.
  5. 5. İşletmeden Yöneticiye (B2G): İşletme tarafından devlete yapılan tüm elektronik işlemleri kapsamaktadır. Örneğin; devlet online olarak ihale açmakta ve işletmeler bu ihaleyi online olarak takip ederek ürün ve hizmet satışı gerçekleştirmektedir.
  6. 6. Tüketiciden Yönetime (C2G): Tüketiciler veya halkın üyeleri hükümete veya kamu kurumlarına değer sunmaktadır. Vergiler ve sağlık buna örnek gösterilebilmektedir.
E-Ticaret Hizmetleri

Satışını yapacağınız ürünlerin reklamını dijital olarak birçok platformda yapmanız e-ticaret sisteminin müşteri ile daha kolay buluşmasını sağlayacaktır. Reklam tasarımları, banner tasarımları, mail gönderimi tasarımları kaliteli görseller ile tasarlanmalıdır. Marka bilinirliğinizi ve sitenizin trafiğinin artmasının bir yolu da indirimler ve kampanyalar yapmaktadır. BiKreatif olarak e-ticaret hizmetlerimiz;

  • • Web tasarım hizmeti
  • • Yazılım geliştirme hizmeti
  • • Sistem alt yapı hizmeti
  • • Entegrasyon hizmetleri
  • • Reklam danışmanlık hizmeti
  • • Sosyal medya danışmanlığı hizmeti
  • • İçerik yönetim hizmeti
Biz Ne Yapıyoruz?

BiKreatif Dijital Reklam Ajansı olarak bizimle çalışmak sektör içinde içerisindeki yeni olan firmalarınız için bulunmaz bir kazanma ivmesi yaratmaktadır. E-ticaret danışmanlığı hizmetimiz marka değerini yükseltmek açısından önem arz etmektedir. Hangi ürünün hangi slogan ile tüketiciye sunulması gerektiği gibi konularda danışmanlık yapmaktayız. Bununla birlikte firmanızın bir slogana ve bir logoya ihtiyacı vardır. Bu alanda deneyimli ve uzman kadromuz ile çeşitli çalışmalar ve faaliyetler yürütmekteyiz.

Ürünlerin sınıflandırılması ve kategorize edilmesi, hangi ürünün geri planda tutulması gerektiği gibi önemli konularda sizlere öncü olmakta ve profesyonel danışmanlık hizmeti vermekteyiz. Yüksek rekabetin var olduğu serbest piyasada adınızı duyurmak ve rakip firmaların önüne geçmek için her türlü stratejik ortaklıkları ve güçlü reklam ağlarını sizlere sunmaktayız.

BiKreatif Dijital Reklam Ajansı olarak sizler için doğru stratejiler ile firmanızı büyütecek özgün içerikler ve kreatif tasarımlar hazırlıyoruz…

E-Ticaret Pazarlaması Nedir?

Elektronik ortamda yürütülecek olan satışların faaliyet öncesinde ve faaliyet aşamasında pazarlama için analiz, araştırma, strateji belirleme yöntemlerinin uygulanması durumu olan E-ticaret pazarlaması, ürün ve hizmetlerin potansiyel müşteriye rahat bir şekilde ulaşabilmesi için dijital kanalları kullanmaktadır. E-ticaret pazarlamasının en önemli iki stratejisi web sitesi trafiğini arttırmak ve kullanıcı deneyimini optimize etmektedir. Başarılı bir e-ticaret pazarlaması stratejileri için gerekli kanallar vardır.

Reklam Başına Ödeme (PPC)

Etkili bir PPC kampanyası yürütülmesindeki önemli nokta, oluşturulan reklamlarda anahtar kelime veya kelime öbekleri kullanımı ile stratejik fiyat teklifleri verilmesidir. Oluşturulan kampanyalara tıklama oranı reklam başına ödeme bedeli belirlenmesindeki temel unsurdur. Reklam başına ödeme kanalı özellikle web sitesi trafiğine sebep olduğu için tercih edilmektedir.

Arama Motoru Pazarlaması(SEM)

Arama motorları üzerinde ücretli reklam kampanyaları oluşturulmaktadır. Bu sayede arama sayfasında görülen reklamlar hedef müşteri kitlesine ulaşımı daha kolay hale getirmektedir.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

SEO adı ile de bilinen arama motoru optimizasyonu çalışmaları sayesinde firma, web sitesi arama sonuçlarında üst sıralarda yer almaktadır. SEO, doğal sonuçları ücretsiz olarak Google ve Yahoo gibi arama motorlarında çıkarmaktadır.

Görüntülü Reklamcılık

Web sitelerinde görünen afişler, kenar çubukları ve görsel reklamlar görüntülü reklamcılığı ifade etmektedir. Google görüntülü reklam ağı tarafından yürütülen görüntülü reklamlar, hedef kitleye ulaşmayı sağlamaktadır.

Satış Ortaklığı

Satış ortaklığı ile hedef kitleyi web siteye yönlendirme amaçlanmaktadır. İnternet ortamında satış yapan perakendecinin web sitesine karşılaştırmalar, yorumlar, referanslar gibi yönlendirmeler yaparak iş akışının hareketlenmesine yardımcı olmaktadır.

E-posta ile Pazarlama

Geçmiş potansiyel müşteriler e-posta pazarlama sayesinde sepette bırakılan ürünler ve haber bültenleri hakkında e-posta bildirimi almaktadır. Bu kanal ile yeniden pazarlama hedeflenmektedir.

Etkili Pazarlama

Fenomen olarak adlandırılan influencerlar ile, sosyal medya kullanıcıları ve ünlüler aracılığı hedef kitleye erişim sağlanmaktadır. Bu açıdan güvenilirliğin artması, satışların artmasına da etki etmektedir.

Sıkça Sorulan Sorular

E-Ticaret, birden fazla unsurun bir araya gelmesi ile oluşturulur. Şirket kurulumu, e-ticaret alt yapısı, ödeme ve kargo sistemi; e-Ticaret’in yapı taşlarındandır. İnternet siteniz yayına alındıktan sonra ürün ya da hizmet ekleyerek; online ödeme yöntemi sayesinde siparişlerinizi alarak ürünü alıcıya ulaştırabilirsiniz.
E-Ticaret sitesi kurulumu için Bikreatif ile iletişime geçerek, arkanıza yaslanabilirsiniz. Tüm işlemler ve kurulumlar tarafımızca yapıldıktan sonra, ürünlerinizi yükleyerek satışa başlayabilirsiniz. Kolay sanal pos entegresi ile başvuru onayının ardından hemen kredi kartı ve banka kartı ile ödeme almaya başlayabilirsiniz.
E-Ticaret sitenizi Türkiye’nin önde gelen pazaryerleri ile entegre edebilirsiniz. Yerel pazaryerlerinin yanı sıra, diğer tüm global şirketlerle de entegre şekilde kullanabilirsiniz. Gelişmiş opsiyonlar sayesinde kategorilerinizi eşleştirebilir, ürün stoklarınızı ve gelen siparişlerinizi tek bir ekrandan takip edebilirsiniz.
Evet! E-Ticaret siteniz bütün mobil cihazlar ile uyumlu bir şekilde çalışacak. E-Ticaret tasarımlarımızın tamamı responsive yani mobil uyumlu tasarımdadır.
Evet, farklı bir e-ticaret yazılımı kullanıyor olsanız dahi, kapımız her daim size açık. Var olan tüm verilerinizi ve ürünlerinizi Bikreatif ile hazırlanan yeni internet sitenize aktarabilirsiniz.


Sizin İçinde Bi Fikrimiz Var!

Aklınıza gelen soru işaretlerini giderebilmek, fiyat teklifi sunabilmek ve projenizin ilk adımını atmak için sizi hemen arayalım.