Tanıtım reklam filmi, sosyal medyanın önemini her geçen gün arttığı şu günlerde; olmazsa olmazlar arasında yer almaya başlamıştır. Tabi sadece sosyal medya için değil aynı zamanda televizyon ve açık hava reklamcılığında kullanılmak için de düzenlenmektedir. Bunun için ise birçok kriter vardır. Teknik detaylara boğmadan, en saf haliyle tanıtım reklam filmini Bikreatif Reklam Ajansı diliyle sizlere aktaracağız. Bu sayede, neden önemli olduğunu ve profesyonellik gerektirip gerektirmediğini, neden bu noktada bizi seçmeniz gerektiğini çok daha net bir şekilde görebileceksiniz.

Sosyal Medya İçerikleri

Tanıtım reklam filmi denildiğinde akla her zaman televizyonlarda yayınlanan ve sürekli reklam verilen videolar gelmektedir. Fakat sadece bu demek değildir. Özellikle sosyal medya içeriklerinde, ayda en az 1 kez olsun video içerik oluşturmak; bir yönden tanıtım reklam filmi yapmak demektir. Bu içeriğin ne denli profesyonel olacağı ise, firma ve çalıştığı ajansa bağlı olarak değişim gösterir. Eğer profesyonel bir şekilde içerik takvimine uygun içerik oluşturuluyorsa; tam anlamıyla “kaliteli bir tanıtım reklam filmi” diyebiliriz. Fakat profesyonellikten uzak, bir diğer tabirle “baştan savma” şeklinde yapılan bir video içerikse; bunun tanıtımdan daha çok, karalama amaçlı bir reklam filmi olduğunu söyleyebiliriz.

Bu detayın asla atlanmaması gerekiyor. Firmanızı öne çıkarıp, marka değerini artırmak adına yaptığınzı reklam filmi çalışmaları, bir anda ters tepip karalanmanıza sebebiyet verebilir. Bu yüzden ki; çalıştığınız firmaların kesinlikle ve kesinlikle bu alanda uzman olduğunun tam anlamıyla samimiyetine varmadan iş yapmayınız.

Bizler BiKreatif Reklam Ajansı olarak, profesyonelliğimizi, bizi tercih eden referanslarımız ile kanıtlıyoruz. Bu noktada sadece referanslarla kanıtlama konusu değil, aynı zamanda sizlere göstereceğimiz örnek çalışmalarla aklınızda somut şeyler oluşmanızı da sağlıyoruz. Bunların yanında, marka değerinizi artıracak çalışmalar yaptığımızın garantisini veriyoruz.

Reklam Filmi

Yazı başından itibaren tanıtım reklam filmi başlığını vurgulamamızın sebebi, bunların aslında iki kardeş olmasından kaynaklı. Şimdi ayrı ayrı ele alacağız. Neden kardeş olduklarını da daha iyi bir şekilde görebileceksiniz.

İkisi arasında anlamsal farklılıklar yok gibi görünse de; yapısal anlamda farklılıklar vardır. Tanıtım filmi dediğimiz videolar; firmanızı, ürününüzü, şahsınızı veya herhangi bir şeyi tanıtma amacıyla oluşturulan videolardır. Reklam filmi denildiği zaman, tamamıyla satış odaklı hazırlanan videolar oluşturulacaktır.

Bu sebepten dolayı reklam filmlerinde uygulanacak strateji satış odağı, tanıtım filmlerinde uygulanacak strateji ise genel olarak öne çıkarma odağı olmalıdır. 2’si de bir noktada her ne kadar aynı yola çıksa da; arasında bir uzman gözünden bakıldığında birçok fark olduğunu kesin ve net bir dille söyleyebiliriz.

Reklam filmlerinde kritik unsurlar vardır ve bu unsurlar genel olarak, başlangıç ve son bölümleridir. Videoya eğer iyi bir başlangıç yapılırsa; bu video sonuna kadar izlenebilir. Fakat başlangıç kötüyse, sonuna kadar izleme olayı imkansız bir hale gelebilir. Yine sonunun da iyi bir şekilde bitmesi gerekir ki, izleyen “ben şuan ne izledim?”, “bu neydi?” Gibi bir algıya kapılmasın. Baş ve son bölümler kurgulandıktan sonra, gelişme yani orta akış bölümü son derece akışkan bir şekilde gidecektir.

Tanıtım Filmi

Bir üst başlıkta tanıtım filminin daha çok ürünü öne çıkarma odaklı olduğunu belirtik. Reklam filmindeki gibi satış odağı olmadığı için burada daha fitüristik çalışmalar gerçekleştirilebilir. Ama izletme durumu yine aynı şekilde tanıtım filmi için de geçerlidir. Örnek vermek gerekirse; iPhone 11 Pro modelini ele alalım. Hazırlanan reklam filmi birkaç saniye, tanıtım filmi ise yaklaşık 2 dakikaydı.

Reklamla ilgi çeken Apple, tanıtım filminde ürünü tam anlamıyla tanıtmayı başarmıştı. Tam olarak bahsetmek istediğimiz şey de bu; en can alıcı nokta reklam filminde oluşturulurken ürün tabanlı video ise tanıtım filminde oluşturulmalıdır.

Tanıtım filminde dikkat edilmesi gereken nokta ise vurgulamalardır. İzleyiciyi sıkmadan, vurgulamaları yerinde yaparak filme bağlı kılmak ve sonuna kadar izletmek önemlidir. Düz geçişler, sıkıcı bir müzik ve bunun gibi birçok yanlış adım, ürünü tanıtmaktan daha çok tanıtmamaya zorlamaktır.

Neden BiKreatif ?

Neden BiKreatif gibi bir soru soracak olursanız; kendimizi uzun uzun övmeden net bir şekilde şu yanıtı sizlere verebiliriz. “Çünkü profesyoneliz ve işlerimizi “empati” kurarak yapmayı ilke edindik” Hakkımızdaki tüm detaylar ve örnek çalışmalar için bizlerle iletişim bölümünde yer alan kanallar aracılığıyla iletişime geçebilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

Tanıtım filmi nasıl olmalıdır? Sorusu çok geniş kapsamlı bir sorudur. Buna detaylarıyla makale içeriğinde değindik. Fakat maddelemek gerekirse; hedef kitlenin iyi analiz edilmesi ve buna uygun senaryo yazılması, duygulara hitap eden imgeler bulunması, kurumsal kimliği taşıyan (renk vb.) yansıtıcılar kullanılması, sürenin iyi ayarlanıp tam oluşturulması, hedef kitleye değinildiğinden emin olunası; Tanıtım filminin en iyi şekilde olmasını sağlar.

Kısa tanıtım filmleri süre olarak kısa olsa da; uğraş olarak çok büyük çaba gerektirir. Çünkü kısıtlı zamanı, dolu dolu kullanıcılara aktarmak gerekir. Hazırlığın ilk aşaması senaryodan geçer. En iyi şekilde sonuca ulaşmak adına; imgelerle birlikte işlenen senaryo, kalite odağıyla da birleştirilerek; alıcıyı harekete geçirme işlevinden faydalanılır ve yayına geçirilir.

Tanıtım filmi senaryosu hazırlamak, film veya dizi senaryosu hazırlamakla aynı değildir. Senaryo hazırlarken kesinlikle hitap edilen kitleyle empati kurularak hazırlık yapılmalıdır. Kitle ne istiyor? Nasıl izlenir? Gibi soruların cevabı oluşturulur ve ardından süreç başlar.

Reklam filmi için saniye bazında bir limit yoktur. 10 saniye de, 1 saniye de, 10 dakikada reklam filmi çekilebilir. Burada önemli olan nokta; reklam filminin ne kadar izlenebileceğidir. Yani çok iyi bir reklam filmi oluşturulursa; kullanıcılar bunu saatlerce izleyebilir. Fakat kullanıcı gözünden çok sarıcı tarzda bir yapıya sahip değilse, kısa olması çok daha faydalıdır. Reklam filmini kısa tutmanın bir diğer önemli yanı da, kullanıcıların tekrar tekrar izlemesini sağlamaktır.



Sizin İçinde Bi Fikrimiz Var!

Aklınıza gelen soru işaretlerini giderebilmek, fiyat teklifi sunabilmek ve projenizin ilk adımını atmak için sizi hemen arayalım.