Sosyal Medya Yönetimi

Teknolojinin her geçen gün hızlı bir şekilde büyümesiyle birlikte; dijital pazarlamanın önemi son derece artmış durumda. Bunun en büyük örnek ve kanıtı pandemi döneminde; e-ticaret sektörünün neredeyse %1000’lik bir büyüme yaşamasıdır. Dijital pazarlama kavramı; aslına bakılırsa çok geniş bir kavram olup, içerisine web siteden, sosyal medyaya dijital reklamlardan, PR çalışmalarına kadar büyük bir yelpazede incelenir. BiKreatif Dijital Reklam Ajansı olarak; sosyal medya yönetimi hizmetlerimizle, yıl içerisinde oldukça büyük projeler gerçekleştirdiğimizi söylemekten gurur duyuyor, sizleri daha fazla oyalamadan; öneminden ve diğer hatlarından bahsediyoruz.

Sosyal Medya Yönetimi Nedir?

Sosyal medya yönetimi nedir? Diyerek kelimesel anlamlar çıkarıp, sizleri darlamak istemiyoruz. Bu yüzden kısaca açıklayacak, devamında kazandırdıkları, avantajları ve diğer birçok konu hakkında bilgi vereceğiz.

Sosyal medya yönetimi, en kısa şekliyle; firmanızın sosyal medya hesaplarının uzman firmalar / şahıslar tarafından yönetilmesi işlemidir. Burada bahsettiğimiz uzmanlık; hedef kitle analizinden, reklam potansiyeline, kitleyi elde tutma stratejilerinden gönderi stratejilerine kadar yine geniş bir yelpazede bilgi gerektirdiği için; sözde değil, referansları ve projeleriyle uzman olanlar içindir.

Sosyal Medya Yönetimi Neden Gereklidir?

Bugün Dünya genelinde en çok kullanılan uygulamaların listesini çıkarttığımızda, ilk 20’yi ele alacak olursak, en az 10 farklı sosyal medya uygulamasını görebiliriz. Özellikle Facebook ve Twitter, milyarlarca kullanıcıya ulaşmış, her gün milyonlarca gönderi paylaşılan koskocaman bir derya haline gelmiştir. Dolayısıyla, firmanızın nasıl en işlek cadde üzerinde bir şubesi olmasını isterseniz; sosyal medyada da bir şubesi olmasını istemelisiniz.

Düşünün; 1 gün içerisinde milyarlarca kullanıcının geçtiği bir caddede, size çok uygun fiyatlarla kiralık satılık dükkan sunuluyor. Bu satılık dükkan o kadar uygun fiyatlarda ki, 1 aylık kira giderinizden daha düşük. Kabul etmez misiniz? “Etmem” diyecek kişi sayısı 0’dır. Sosyal medya da bu kadar geniş kitleye sahip bir platformlar topluluğu olduğu için yer almak artık zorunlu hale gelmiştir.

Sadece yer almak yeterli olur mu? Elbette Hayır. Sosyal medya yönetimi sayesinde; hesaplarınız uzmanların elinde yönetilir. Paylaşılan içerikler son derece profesyonel, müşterilerle iletişim son derece kurumsal olur. Dolayısıyla “marka” dediğimiz algı; insanlar gözünde oldukça yükselir. Bu da güveni artırır ve size değer kazandırır. Sosyal medya yönetiminin gereklilikleri bu şekilde ele alınabilir.

Nasıl ki, bir işletme açtığınızda o işletmenin içini dekor ediyor, müşterilerin güzel görmesi için türlü çabalara ve harcamalara giriyorsanız; sosyal medyada da aynı çabaya girmeniz sizi her zaman 1-0 öne taşıyacaktır. Unutmayın, firmaların en büyük vitrini her zaman web site ve sosyal medya hesaplarıdır.

Sosyal Medya Yönetiminin Faydaları

Sosyal medya yönetimi, birçok faydayı beraberinde getirir. Yukarıda uzun uzun bahsettiğimiz üzere; başta marka algısı olmak üzere, güven kriteri vs. bir ağacın dalları gibi bu faydalar şekillenebilir. Sizler için hazırladığımız listede; sosyal medya yönetiminin firmalara kazandırdığı avantajlar ile ilgili bilgi aktarımında bulunacağız.


• Markaya olan güveni, dolayısıyla satış ve ziyaret sayısını artırır.

• İnsanlarda, bilinçaltı gönderi stratejileriyle son derece iz bırakan gönderiler paylaşılır. Bu da; müşterilerin sizi unutmamasına, herhangi bir ürüne ihtiyacı olduğunda; direkt olarak aklına sizin gelmenizi sağlamaktadır.

• Müşterilerle olan iletişim kurumsal seviyede olduğu için, doğru yoldan iyi bir izlenim, dolaylı yoldan yine ilk sırada olduğu gibi markaya olan güveni artırmaktadır.

• Sadece bunlar değil? Aynı zamanda görselliğin öne çıktığı bugünlerde yine hazırlanan stratejik gönderilerle bireylerin sizi takip etmeleri için bir neden oluşturulur. Böylelikle “etkin takipçi kitlesi” bir diğer adıyla “aktif takipçi kitlesi” yakalanır.

• Sosyal medya reklamcılığı, ayrı bir uzmanlık gerektiren ve uzmanlık olmadığı takdirde ciddi ve gereksiz maddi kayıplar yaşanabilecek bir alandır. Sosyal medya yönetimi sayesinde, reklam desteği de alınabilir.

• En düşük tıklama maliyeti oranlarıyla, en yüksek tıklamalar; nokta atış hedef kitle analiziyle direkt doğru kitleye ulaşma amaçlanır ve bu amaç %100 oranda sonuca çevrilir. Sosyal medya yönetiminin bir firma için sağladığı katkılar bu şekilde sıralanabilir.

Sosyal Medya Reklamcılığı

Sosyal medya yönetiminde ayrı bir parantez açılması gereken konu; sosyal medya reklamcılığıdır. Bugün başta Instagram olmak üzere birçok sosyal medya platformu “Facebook” şirketi temelindedir. Facebook Business Manager ise; bir nevi reklam merkezidir. Sosyal medya yönetiminde, bu platform üzerinden reklamlar verilmesi, hem dönüşüm odaklı reklamlar açılmasını; hem de etkin raporlara ulaşılmasını sağlar.

Business Manager dediğimiz sistem, kolay bir sistem değildir. Bu yüzden gerekli bilgi donanımına sahip olmadan kullanmak zordur. Kullanılsa dahi, yapılabilecek hatalar kaynaklı büyük maddi kayıplar yaşanabilir.

Sosyal medya yönetimi paketi içerisinde sunulan sosyal medya reklamcılığında; BiKreatif Dijital Reklam Ajansı olarak müşterilerimizin tamamının menfaatlerini ön planda tutarak; tam nokta atışı hedef kitle yakalıyor ve bu kitleye dönüşüm reklamları sayesinde markanızı artık “ezberletiyoruz.” Firma adımızdan da anlaşılacağı üzere; tüm reklamcılık çalışmalarını Kreatif ölçekte yapıyor; markanızı eşsiz kılıyoruz.

Sıkça Sorulan Sorular

Sosyal medya yöneticiliği, henüz Türkiye için yeni bir kavram olması sebebiyle, hakkında merak edilen birçok detayı bulunmaktadır. Bu detayları sizlere soru – cevap şeklinde listelemek istedik. Eğer bunlar haricinde cevap bulamadığınız bir sorunuz varsa; sitemizin iletişim bölümünde yer alan kanallar aracılığıyla bizlerle iletişime geçebilirsiniz. İlk başlıkta da bahsettiğimiz üzere, sosyal medya yönetimi; firmaların hesaplarının uzmanlar tarafından kitle odaklı yönetilme şeklidir. Bu dala da, genel olarak “sosyal medya yönetimi” adı verilmektedir.
Kurumsal sosyal medya yönetimi kavramı, son zamanlarda ortaya çıkmış bir kavramdır. Çünkü artık, eğlence temalı hesaplar dahi sosyal medya yönetimi noktasında danışmanlık almaktadır. Kurumsal sosyal medya yönetimi, tamamen firmaların marka değerini yükseltme amacıyla, uygun stratejiler belirlenerek yapılmaktadır.
İyi bir sosyal medya yönetimi, takipçi odaklı sosyal medya yönetmekle olmaktadır. Takipçilerin ilgi alanlarına yönelik gönderi stratejileri oluşturmak ve yeni takipçiler kazanmak adına reklamcılığı geliştirmek, iyi bir sosyal medya yönetimi ortaya koymak demektir. Her ziyaretçiyi somut olarak dükkanınıza giren bir müşteri, her takipçiyi dükkanınıza sık sık giren bir müşteri, her yorum ve beğeniyi ise dükkanınızı gezip, ürünlerle ilgili bilgi almak isteyen müşteriye benzetebilirsiniz. Eğer bu müşteriler, maddi açıdan getiri sağlama noktasında kazanılabiliyorsa, o durumda iyi bir sosyal medya yönetimi yapılmış demektir.


Sizin İçinde Bi Fikrimiz Var!

Aklınıza gelen soru işaretlerini giderebilmek, fiyat teklifi sunabilmek ve projenizin ilk adımını atmak için sizi hemen arayalım.